homosexuella-herosexuella ?

Okej nu ska jag försöka skriva av mig för jag blir lätt upprörd när det kommer till fråga om ett homosexuellt par skulle klara ett barn som ett herosexuellt par.

Jag ska börja att säga att det enda som verkligen skiljer ett homosexuellt par från ett herosexuellt par är att i det herosexuella paret råkar en av dom ha snopp? Innehållet i människan bygger inte på vilket kön man har,
två kvinnor eller två män som vill skaffa barn har samma förutsättningar att lyckas som föräldrar som en man och kvinna.  Och det som får mig bli så upprörd är att det är år 2011 och snart finns det flygande bilar och gud vet vad, tekninken går framåt hela tiden. så varför står vi still gällande vilken läggning man har?

Självklart så accepterar jag att alla människor har sina åsikter, och jag har mina åsiker.
Men det jag inte förstår är varför folk ska vara så trångsynta och fördomsfulla?

Barn med homosexuella föräldrar får inte en sämre uppväxt, tänk alla skilsmässobarn alla barn som konstant har föräldrar som bråkar? Är det inte då bättre att barnet får växa upp med föräldrar som älskar varandra och barnet? oavsätt vilken läggning föräldrana har, det är KÄRLEK?
För vet ni, jag och min älskling kommer bli en kickass mammor.

så nu ska jag mysa i soffan med min underbara flickvän och bara njuta över att få vara jag och stänga dövrörat till allt skit man hör överallt!

PUSS


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag tror också ni kommer äga som mammor om det skulle välja det valet! Kärlek är det viktiga <3

2011-02-25 @ 22:45:20
URL: http://lillangreen.blogg.se/
Postat av: Sara

Helt rätt sis! Ni skulle bli de bästa mammorna :D

Jag älskar dig!

2011-02-25 @ 23:07:43
Postat av: Kitty

Håller med dem andra som har skrivit. Och jag håller med dig om de du skriver.

2011-06-21 @ 21:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0