falukorv?

Jag känner att jag verkligen måste ta mig i kragen och bli bättre på att laga mat.
Har alltid blivit lite bortskämmd med att bli serverad mat hemma och nu när jag har eget så funkar det inte.
Och för att spara pengar och inte äta ute hela tiden så måste jag helt enkelt ställa mig i köket och kolla recept
och laga all mat själv.

Och just nu står jag i ett varmt kök och ska laga ungsstekt falukorv, låter lätt för en del.
Men inte för mig, Det började med att jag la hela korven (med överdraget på korven) på en ungsplåt och fatta inte alls hur jag skulle göra. Så slog upp det på internet, där det står ta bort skinnet på koven och skär upp hack.

JAHA tänkte jag, så jag skärde och då delades korven på tre halvor så jag försökte pyssla ihop skiten.
Och sen tröck jag i tomater i hacken och på med ost och senap.

Men vafan den ser ju inte ut som mammas tänkte jag, och upptäcke att jag var helt inne i att få till hacken så jag glömmde skinnet ändå på korven.  FAN! helt kladdigt.

Nu ska jag fixa vidare i köket och sen slå mig ner framför en film.

trevlig helg på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0